Regulamin
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Makina –www.wearmakina.pl od LENARTE Sp. z o.o., NIP 9542761763, REGON 363512262
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym www.wearmakina.pl. Klientem może być tylko konsument;
- Sprzedawca – LENARTE Sp. z o.o., NIP 9542761763, REGON 363512262, KRS 0000596904, adres ul. Mariacka 25, 40-014 Katowice, woj. śląskie, Polska; Organ prowadzący rejestr: SĄD REJONOWY KATOWICE-WSCHÓD W KATOWICACH, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO; numer kontaktowy: +48883988335; wysokość kapitału zakładowego 75 000 ZŁ
- Sklep – sklep internetowy utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie www.wearmakina.pl;
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Sklep oferuje w sprzedaży detalicznej za pomocą sieci Internet akcesoria modowe, bieliznę i odzież. Powyższe produkty dostępne są poprzez Sklep w formie gotowych wyrobów.
- Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej www.wearmakina.pl, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Sprzedawcy.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą pocztową na adres Mariacka 3, 40-014 Katowice, Polska oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: shop@wearmakina.pl
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę. Odpowiedzi na wiadomości e-mail Klientów, kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą oraz realizacja złożonych zamówień dokonywana jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 9-17
§ 2
Warunki korzystania z usługi
- By móc złożyć zamówienie poprzez Sklep Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu;
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej;
- korzystać z przeglądarki internetowej (Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej, Opera w wersji 11.0 lub nowszej, Google Chrome w wersji 20.0 lub nowszej, Safari w wersji 5.0 i nowszej);
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768;
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Sklep internetowy udostępnia usługi elektroniczne w postaci Rejestracji Konta, Konta Użytkownika i Formularza zamówienia. Za świadczenie tych usług Sklep nie pobiera żadnych opłat.
- Aby skorzystać z Formularza zamówienia klient wybiera interesujący go produkt, a następnie naciska przycisk "Dodaj".
- Naciśnięcie w/w przycisku powoduje dodanie wybranego produktu do Koszyka. Po dodaniu produktu do Koszyka Klient może przejść do złożenia zamówienia lub kontynuować zakupy.
- Powyższe usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta użytkownika wysyłając w tym celu stosowną wiadomość e-mail na adres e-mail Sprzedawcy returns@wearmakina.pl . Klient może odstąpić bez podania przyczyny od umowy o świadczenie usługi Rejestracji konta, Konta Użytkownika lub Formularza zamówienia w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia sposób podany powyżej.
§ 3
Zawieranie umów
- Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki.
- Sprzedawca dochowuje należytej staranności, aby zdjęcia produktów odzwierciedlały ich kolor, charakter, fakturę i stan. Kolory produktów na zdjęciach, wobec m.in. różnej rozdzielczości, kalibracji i jasności ekranu komputera Kupującego, na którym zdjęcia są wyświetlane lub używania lampy błyskowej, mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistości. Sklep w tym celu zamieszcza oprócz zdjęcia opis produktu oraz jego koloru. W razie wątpliwości prosimy o uprzedni kontakt ze Sprzedawcą.
- Zamówienia mogą być składane za pomocą strony internetowej Sklepu z wykorzystaniem Formularza zamówienia (bez rejestracji) lub przy pomocy Konta Użytkownika. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej.
- Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie przycisku „Do koszyka”. Następnie ma możliwość w podglądzie “Koszyka” wybrać ilość produktów. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki, w której określa sposób dostawy produktów.
- Następnie Klient klika przycisk „Zamawiam ”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
- Kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia, tj. z momentem kliknięcia przycisku “Zamawiam i płacę”.
- Termin płatności stanowi dzień, w którym wpłata powinna być zaksięgowana na rachunku Sprzedającego.
- Warunkiem skorzystania z Formularza zamówienia jest potwierdzenie zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i jego akceptacją.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie Sklepu
- utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku gdy dane teleadresowe Klienta są niezgodne z prawdą.
§ 5
Terminy i sposoby płatności
- Sklep internetowy udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:
- Płatność kartą
- Płatności online za pośrednictwem dostępnych banków usługi Shoplo Payments ukazanych w grafice poniżej. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A..
- Płatność kartą, o której mowa w ust. 1b powyżej może zostać wykonana za pomocą jednej z następujących kart płatniczych: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic oraz Maestro.
- Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty lub odebrać towar przy zamówieniu z odbiorem osobistym w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
§ 6
Sposoby i koszty dostawy
- Klient ponosi koszty dostawy zamówionych produktów do miejsca przeznaczenia.
- Produkty są dostarczane pod wskazany adres na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Opłaty za dostawę produktów są podawane w panelu oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
- Sklep internetowy umożliwia wybór następujących sposobów dostawy:
- Przesyłka kurierska;
- Paczkomaty InPost
- Odbiór osobisty.
- Czas realizacji zamówienia wynosi do 21 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za zamówiony towar na koncie Sprzedawcy (albo, w przypadku płatności kartą płatniczą, o której mowa w par. 4 ust. 1c, od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności).
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Klientowi będącemu konsumentem.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki lub osobistego odbioru towaru, bez podania przyczyny.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu regulaminu, zarówno drogą pocztową na adres: Mariacka 25, 40-014 Katowice, jak i na adres kontaktowy e-mail: returns@wearmakina.pl
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową (na adres podany przy składaniu zamówienia) przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Konsument powinien zwrócić zakupione produkty w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu na adres Sprzedawcy.
- W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupionych produktów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania metek. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy udostępniany przez Sklep). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rachunek bankowy Konsumenta wskazany przez Konsumenta..
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 9
Reklamacja produktu
(rękojmia za wady)
- Sprzedawca obowiązany jest do dostarczania produktów wolnych od wad fizycznych i prawnych.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania produktu. Przed upływem powyższego terminu konsument może zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady w wysyłając stosowną wiadomość e-mail na adres: returns@wearmakina.pl
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób pod warunkiem wykorzystania trwałego nośnika.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- imię i nazwisko lub firmę kupującego;
- adres zamieszkania/siedziby do korespondencji;
- dołączony dowód zakupu produktu (np. paragon, faktura, dowód przelewu itp.);
- dokładne oznaczenie reklamowanego towaru;
- wskazanie wady opisującej niezgodność towaru z umową i daty jej wystąpienia;
- żądanie reklamującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana produktu, usunięcie wady);
- datę wniesienia i podpis składającego reklamację.
- Sprzedawca potwierdza wpływ reklamacji i wzywa konsumenta do niezwłocznego dostarczenia wadliwego produktu do Sprzedawcy, w celu ustosunkowania się do reklamacji.
- W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin obowiązuje od dnia 13/02/2020
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ……
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
- No. …….. - rozmiar (niepotrzebne skreślić/usunąć) Exceptionally Sweet/ Sexy/ Marvelous/Lovely - powód (wybierz numer z listy poniżej):
- Data zawarcia umowy………………. Data odbioru produktów ……………………..
- Nr zamówienia……………………..
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
- Numer konta bankowego, na które ma być dokonany zwrot środków
…………………………………………………………………………………………….
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
1 Artykuł jest za mały | 6 Otrzymałem/am błędny produkt |
2 Artykuł jest za duży | 7 Artykuł ma defekt (sprecyzuj jaki) |
3 Artykuł nie odpowiada zdjęciu | 8 Dostawa trwała zbyt długo |
4 Nie odpowiada mi produkt | 9 Inne (sprecyzuj) |
5 Zamówienie jedynie w celu przymierzenia |